Dětský kanál ČT :D chce nabízet vlastní výrobu, zpočátku z pětiny

Nový dětský kanál České televize :D zvaný

ČT:D má být multižánrovým kanálem pro děti ve věku od čtyř do 12 let, který bude v pravidelném režimu nabízet zábavní a vzdělávací pořady, dětské filmy, pohádky, animované seriály či dětské zpravodajství. Déčko bude vysílat denně od šesti do 20:00. Po osmé večer začne na stejné frekvenci vysílat kulturní program ČT Art, který se zaměří na kulturu a umění včetně vysílání artových filmů v původním znění.
 
Dětský kanál bude nakupovat pořady zejména z evropských veřejnoprávních televizí. "Samozřejmě se nevyhýbáme kultovním seriálům třeba od Disneyho," podotkl Koliha, podle kterého bude kanál klást důraz na kvalitu, původnost a přidané hodnoty. "Chceme mít kvalitní pořady a zejména naše původní české, to je stále konkurence schopný produkt," podotkl Koliha.
 
Do září bude mít kanál zajištěné pokrytí na asi 82 procentech území republiky. "Nicméně to ještě není ideální stav a bude se dokrývat dál. Naší ambicí je z toho udělat plnohodnotný kanál. Z tohoto důvodu také zahájení vysílání nazýváme jako experimentální, musíme poté naběhnout technicky na plnou kapacitu," řekl Koliha.
 
Termín, kdy by "Déčko" začalo vysílalo samostatně a celodenně, ještě není podle Kolihy stanoven. "Je to spíše technický problém, je nedostatek vln v éteru, proto začínáme oba projekty ČT:D a ČT Art na jednom programovém okruhu. Počítáme, že do roku 2017 by měla být udělána nová koordinace kmitočtů, věřím, že by pak došlo k osamostatnění obou kanálů. Jsme na to projektově připraveni. Večer bychom se věnovali teenagerům, a doplnili tím současné portfolio dětí od čtyř do 12 let o ty starší," uvedl Koliha.
 
Kanál začne každý den své vysílání ranními programy pro děti před odchodem do školy, dopoledne se bude věnovat malým dětem, které zůstávají doma nebo jsou v mateřských školkách. "Odpoledne se potom vracejí děti domů, nejdřív ty mladší, později starší, těm přiřazujeme odpolední vzdělávací programy. Večerní program je věnovaný všem cílových skupinám," poznamenal výkonný ředitel. O víkendu bude kanál nabízet tři filmová okénka, ve kterých by se mohly objevovat například filmy ze zlínského festivalu, v jehož vedení Koliha devět let působil.
 
Generální ředitel ČT Petr Dvořák ve Zlíně připomněl, že nechce na "Déčku" vysílat spotovou reklamu. "Nechceme být závislí na komerčních výnosech," podotkl Dvořák, podle kterého se ještě hledá maskot nového kanálu.
 
zdroj: ČTK