"Je tady šance tyto komunikace opravit. Spoluúčast kraje je kolem 25 procent, v některých případech může být i vyšší. I kdyby to bylo třeba padesát, pořád se to vyplatí. Je třeba vyčerpat každou možnou korunu, která je k dispozici," uvedl Mišák. O silnice druhé a třetí třídy v kraji se stará příspěvková organizace hejtmanství Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).
Podle ředitele ŘSZK Bronislava Malého bude letošní rok vyhrazen vyřizování administrativy a v případě získání dotace i výběrovým řízením na zhotovitele staveb. "Jejich realizace je plánována na příští rok, dokončeny by pak podle podmínek dotace musely být do 30. června 2015," řekl ČTK Malý. Stavby podle něj většinou navazují na už dříve hotové úseky.
V plánu je tak například další oprava silnice z Velkých Karlovicích na Vsetínsku, tentokráte až na hranice se Slovenskem za asi 90 milionů korun, oprava vozovky mezi Zádveřicemi a Horní Lhotou za zhruba 60 milionů a mezi Rokytnicí a Jestřabím na Zlínsku za asi 50 milionů korun.
Opravena by měla být třeba i silnice mezi Halenkovem a Novým Hrozenkovem na Vsetínsku, mezi Březnicí a Bohuslavicemi a průjezd Fryštákem na Zlínsku i úseky Bystřice pod Hostýnem - Loukov, Kroměříž - Kotojedy a Koryčany - Jestřabice na Kroměřížsku.
Letos má ŘSZK v plánu 18 dopravních staveb. Celkové náklady na jejich realizaci přesahují 600 milionů korun, některé z akcí však budou dokončeny až v příštím roce.
zdroj: ČTK