Cyklostezky podél Baťova kanálu se v posledních letech těší velkému zájmu lidí, počet cyklistů postupně roste. "Loni jich bylo kolem 250.000. Letos k 1. září jich bylo 212.000," řekl dnes ČTK projektový manažer sdružení obcí Jiří Barouš. Provoz je hustý zejména v okolí Uherského Hradiště. "Budeme muset více komunikovat s policií i zdravotníky," podotkl starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský (ODS), který je předsedou Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě. Vodní cestu v posledních letech využívá 70.000 až 80.000 návštěvníků.
Nový úsek cyklostezky vede od kraje Otrokovic, nově zbudovanou lávkou přes říčku Mojenu, po levém břehu řeky Moravy do Kvasic, kde náspem klesá ke hřišti. Stezka je součástí dálkové trasy C 47 - Moravské cyklostezky. Stavba začala letos v květnu, vyžádala si 22 milionů korun, z toho téměř 19 milionů pokryly evropské dotace, tři miliony dal Zlínský kraj.
Vedle sportovního vyžití má stezka podle starosty Otrokovic Jaroslava Budka (ČSSD) také pozitivní dopad na bezpečnost. Cyklisté dosud využívali starou trasu, která je plná zatáček. "Bohužel tam docházelo k tragickým událostem, už jen z tohoto pohledu jsem moc rád, že se tento úsek zrealizoval," řekl Budek.
Otrokovice nedávno otevřely novou stezku směrem na Zlín, v létě začala lidem sloužit také stezka v sousedních Napajedlech. Zbývá tak propojit tento úsek s tamním rekreačním areálem Pahrbek zpevněnou komunikací podél Moravy. Zatím to není možné kvůli složitým majetkoprávním vztahům, v daném úseku má pozemky téměř 70 vlastníků. Tuto trasu cyklisté využívají za příznivého počasí jako nezpevněnou polní cestu.
Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě vzniklo v roce 2005. Jeho cílem je obnova a rozvoj této historické vodní cesty pro účely turistického ruchu. Mezi nejdůležitější aktivity patří budování infrastruktury, jako jsou cyklostezky nebo přístaviště, ale také značení cyklostezek.
zdroj: ČTK